Caracal: Kucing Unik Dari Afrika

Caracal merupakan kucing liar dari afrika.. Rupanya yang unik membuatkan ia kelihatan comel. Kucing ini berjaya di domestikkan oleh manusia sebagai haiwan peliharaan namun harganya bukan murah! Hampir mencecah 6 angka. Jom kita layan gambar kucing unik ni! Klik Untuk Baca Lebih Lanjut

Panduan LENGKAP Menjaga Anak Kucing Yang Kehilangan Ibu

anak-kucing

copyright

Jiwa seorang pencinta kucing begitu mudah tersentuh apabila melihat anak kucing yang kecil berkeliaran tanpa ibu. Ini kerana kita tahu; Jika anak kucing ini tidak dijaga – 80% kemungkinan kucing itu tidak mampu hidup sehingga dewasa.

Kucing yang masih kecil sangat sensitif dan perlukan penjagaan yang rapi.. Malah jika di biarkan dia boleh menjadi mangsa kucing jantan yang lebih besar dan berisiko tinggi dilanggar kereta ataupun mati kelaparan :'( Klik Untuk Baca Lebih Lanjut

ibu-kucing

Alangkah luluhnya hati apabila pulang dari kerja melihat Comel membaham anaknya yang berusia sebulan lebih.. Anaknya yang paling comel bewarna putih dengan hidung merah jambu.

“Apasal dengan kau ni Comel! Makanan semua aku dah sediakan!” Marah betul Siti dengan kucingnya itu.. Tak sangka kucingnya yang begitu manja sanggup bertindak ganas memakan anaknya yang masih baru dilahirkan. Klik Untuk Baca Lebih Lanjut

[Lawak] Kucing Dan “Kembar” Mereka

kucing-manusia-1

Ramai yang percaya terdapat 7 orang berwajah sama di dunia dalam satu-satu masa. Namun begitu tiada siapa yang beritahu kita bahawa ada juga kucing yang menyerupai manusia. Camne tu? Jom kita tengok 17 gambar kucing dan “kembar” mereka. Klik Untuk Baca Lebih Lanjut

empat-telinga-5

Sekali lihat pasti ramai yang menyangkan kucing ini telah di-photoshop-kan sehingga kelihatan mempunyai 4 telinga. Kami pun berfikir yang sama..

Sehinggalah kami membuat sedikit kajian di Google dan mendapati kucing bertelinga 4 bukanlah pertama kali muncul. Malah ianya pernah direkodkan dalam akhbar bertarikh 28 November 1938 dimana seekor kucing di Ohio USA bernama Toots dilahirkan dengan empat telinga. Klik Untuk Baca Lebih Lanjut

sushi-kucing-4

Sushi Kucing?! Jangan risau ini bukan sushi kucing betul.. Ianya cuma gimik!

Sebuah syarikat di jepun Tange & Nakimushi Peanuts melancarkan kempen pengiklanan yang sungguh unik. Menggabungkan kucing dan pulut yang dibalut dengan rumpai laut menyerupai sushi. Klik Untuk Baca Lebih Lanjut

kucing-lama

Kucing merupakan haiwan kesayangan manusia zaman berzaman.. Begitu sayang manusia terhadap kucing menjadikan haiwan ini begitu istimewa dalam hidup mereka sehingga ramai yang menganggap mereka seperti keluarga.

Dalam post kali ini kita akan melihat kegilaan orang pada zaman dahulu terhadap kucing. Bagaimana mereka mengabadikan kucing kesayangan dalam bentuk gambar yang boleh dilihat sehingga ke hari ini. Kebanyakkan gambar ini diambil pada tahun 1910’an dimana gambar ini berusia lebih dari 100 tahun!

Jom kita layan gambar “moyang” kucing ini 🙂

Klik Untuk Baca Lebih Lanjut

 Page 1 of 5  1  2  3  4  5 »
×
Like kami di Facebook bersama 150,000 fans lain!
×
Jangan Layan Sorang!
Klik sini untuk SHARE